Verzekeraars stellen diverse preventie-eisen waaraan je dient te voldoen, om schade zoveel mogelijk te voorkomen en/of te beperken. Voldoe je niet aan de eisen, dan kan het voorkomen dat een verzekeraar het schadebedrag niet uitkeert. Daarom is het KHN Zekerheidsplan ontwikkeld, die bestaat uit een aantal door Koninklijke Horeca Nederland geselecteerde partners die je kunnen helpen te voldoen aan deze preventie-eisen. Onderstaande partners zijn volledig bekend met de gestelde eisen en bieden hun diensten aan tegen een gereduceerd tarief:
De overheid stelt werkgevers verplicht om een volledige en actuele RI&I te hebben, deze is ook vaak terug te vinden in de polisvoorwaarden van verzekeraars. Heb je geen (actuele) RI&E met plan van aanpak en doet zich een calamiteit of bedrijfsongeval voor? Dan bestaat de kans dat je verzekeraar de schade niet (volledig) uitkeert. KHN heeft in samenwerking met brancheorganisatie INretail een RI&E-scan voor de horeca ontwikkeld. Lees meer »
In de meeste verzekeringspolissen staat een clausule, waarin staat dat je minimaal elke vijf jaar dede elektrische installatie in je horecaonderneming moet laten keuren. Anders kan het voorkomen dat verzekeraar bij schade niet aan je uitkeert, als je geen of niet op tijd een keuring hebt laten uitvoeren. Daarnaast verplicht de arbowet je ook om je werknemers in een veilige werkomgeving te laten werken.
Als gerechten worden bereid met olieproducten loop je een verhoogd risico op brand. Hierdoor kan de brand zich in een afzienbare tijd via de frituur, wok- en keuken- afzuiginstallatie verspreiden naar de rest van de keuken en zelfs door het hele horecapand. Het is daarom essentieel om jaarlijks een inspectie te laten uitvoeren door een professioneel bedrijf waarbij de afzuigkanalen en vetfilters grondig worden gecontroleerd. Indien nodig worden de afzuigkanalen gereinigd en de filters vervangen.
Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer